Sogndal handball er i gang

Sogndal handball har trent i flere uker, og vi har allerede hatt flere lag i aksjon.

Damelaget og herrelaget åpnet ballet allerede 16.August i NM for seniorlag, begge lag ryker desverre ut, men det var veldig godt for begge lag å komme igang med treninger.

Første gjengen ut i seriespill var J16. De stiller i år med ett lag i ren Bergensserie, som brukes som kvalifisering til Bring-serie (landsdekkende serie for Norges beste lag) og ett lag her i Sogn og Fjordane. Det ble desverre to klare tap for J16 i serieåpninga i Bergen, men jentene får kjenne på nivået og vet nå hvor skapet skal stå.

Herrelaget har gjennomført 2 hjemmekamper, mot Raballder Bergen (seier 37 - 16) og Norde Fjell/Sund (seier 42 - 19).

G 14 har også serieåpnet borte mot Askvoll/Holmedal og gikk seirende ut med sifrene 12 - 7.

Damelaget serieåpnet bort mot Førde 2 og gikk på en grei seier med 38 - 23.
Neste kamp for Sogndal er borte mot Syril den 13.10, så bare å møte opp i Leikanger for å støtte damene våre til 2 nye poeng.

Etter høstferien starter alle lagene opp med trening, gå inn på fanesiden vår "treningstider" for å finne for din alder.

Håper å se dere alle i hallen i sesongen 2015/2016.

Sportslig hilsen fra Øyvind Vraalsen